behinkarshenas

behinkarshenas

behinkarshenas

behinkarshenas

  • ۰
  • ۰

بازرسی و کارشناسی خودرو به دو بخش کارشناسی رنگ و بدنه و کارشناسی فنی تقسیم می شود.

کارشناسی رنگ و بدنه

عموما بازدید رنگ و بدنه خودرو به دو صورت انجام میگیرد اول از طریق کارشناسی به صورت چشمی و سپس تشخیص رنگ با استفاده از تجهیزات و دستگاه دیجیتال.

تشخیص رنگ خودرو از طریق چشم نیاز به مهارت و تجربه بسیار زیادی دارد، امروزه افراد برای جلوگیری از افت قیمت خودرو اقدام به رنگ کردن خودرو نزد افراد متخصص می کنند که بعضا حتی رنگ خودرو را به عنوان به شرط عدم امکان تشخیص رنگ شدگی گارانتی می کنند.

استفاده از تجهیزات دیجیتال و دستگاه تشخیص رنگ تنها به عنوان کمک به کارشناس خودرو مورد استفاده قرار میگیرد.

خودرو های بسیاری مورد کارشناسی قرار گرفته اند که از طریق دستگاه تشخیص رنگ امکان تشخیص رنگ شدگی و یا تعویض قطعه وجود نداشته و تنها تجربه و مهارت کارشناس خودرو باعث شناسایی قسمت تصادفی و رنگ دار شده است.

مسئولیت حرفه کارشناسی خودرو بسیار سنگین است و عدم تشخیص صحیح وضعیت بدنه می تواند تا میلیون ها تومان به خریدار خودرو ضرر برساند.

کارشناسی فنی خودرو

سیستم فنی خودرو شامل موتور، گیربکس، سیستم تعلیق و کلیه قطعات مکانیکی خودرو می شود که تشخیص ایراد این قسمت ها فقط و فقط نیاز به تجربه و مهارت دارد.

به طور مثال تشخیص صحیح صدای غیر طبیعی موتور خودرو و برآورد هزینه احتمالی تعمیر آن نیاز به سال ها آموزش و تجربه دارد به همین منظور است که امروزه در بسیاری از نمایندگی های مجاز خودرو شخصی به عنوان کارشناس فنی خودرو فعالیت می کند وظیفه این افراد تشخیص دقیق ایراد خودرو می باشد.

کارشناسی خودرو به خریدار کمک می کند تا خودروی مورد نظر خود را قبل از خرید، بصورت تخصصی توسط کارشناس خودرو مجرب با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه های دیجیتال تشخیص رنگ خودرو کاملا بررسی کرده و از سلامت خودرو مطمئن شود و مهم تر از همه از قیمت واقعی خودرو اطلاع پیدا کند.

بسیاری از خودروهای موجود در بازار که در آگهی ها مشاهده می کنید دارای ایرادات اساسی هستند که اصولا فروشنده ها از اعلام وضعیت واقعی خودرو خودداری می کنند، هر کدام از این ایرادات تاثیر مستقیم در قیمت خودرو دارد که کارشناس بعد از بازدید و بررسی کامل خودرو اقدام به اعلام وضعیت کامل خودرو و قیمت واقعی آن به خریدار می کند.

  • ۹۸/۰۴/۱۸
  • بهین کارشناس

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی